Elke Donkers geeft een tED talk over creativiteit, NLP Instituut Amsterdam



Zo ziet een samenwerking eruit in 5 stappen:



Stap 1: Het merk beoordelen
& positioneren


Na het eerste contact krijg je de Business ImagoCheck© toegestuurd, welke inzicht geeft in jouw merkidentiteit (intern) & merkbeleving (extern). Aan de hand van een onderzoeksanalyse op jouw merk maakt Elke een waardevol adviesrapport op. Hierin staat concreet vermeld wat er kan worden verbeterd aan jouw personal branding (positioneren), visual branding (presenteren) en social branding (promoten). En hoe we deze peilers verbinden en laten aansluiten op jouw product of dienst.

Stap 2: Brainstormen & behoeftes onderzoeken


In een verdiepingsgesprek dat bij voorkeur live plaatsvindt, wordt de klantvraag opgesteld en ook gebrainstormd over het totale plaatje. Deze meeting is vaak een ping pong aan ideeën aan de hand van een aantal deelvragen; welke stappen wenst het het bedrijf of het merk te zetten? Hoe ben je onderscheidend? Wat zijn de behoeftes van de doelgroep en welke content hoort daar bij?

Stap 3: Een passend contentpakket samenstellen


Er wordt vastgesteld of de samenwerking gebaseerd is op een uurprijs of een projectprijs. In de meeste gevallen werkt Elke met contentpakketten van verschillend gewicht: een ‘Bouwstenen’ contentpakket (basic), een ‘Tot leven’ contentpakket (standaard) en een ‘Viraal’ contentpakket (deluxe) met bijvoorbeeld extra projectbegeleiding. Uiteraard kunnen alle creatieve diensten ook los besteld worden. Dit en meer afspraken worden vastgelegd in een offerte. Na akkoord hierop kan de ontwerpfase van start.

Stap 4: Conceptualiseren & ontwerpen 


In de ontwerpfase worden de uitkomsten van de brainstorm geconceptualiseerd tot een simpel en onderscheidend verhaal - de basis voor al je communicatieuitingen. Hierbij wordt een look & feel en tone of voice ontworpen die je in een voorstel opgestuurd krijgt. Optioneel in twee stijlen waaruit jij een keuze maakt voor het verdere proces. Hierna volgen een x-aantal correctierondes richting het gewenste resultaat.

Stap 5 : Eindproduct controleren & afleveren


Zodra het eindproduct zo goed als klaar is, wordt er nog een laatste controle uitgevoerd op volledigheid en missing links. Tevreden? Yes! Terug naar de tekentafel? Nu is de kans. Optioneel kan er een toetsmoment worden ingepland om te evalueren over de content die tegen die tijd in de praktijk is toegepast. Het is belangrijk om scherp te zijn op deze fase. Om je product of dienst te laten slagen, is reflectie een belangrijke sleutel tot succes.


Mark