+ Copywriting

SEO proof schrijven; Creatief schrijven; Vertalen; Redigeren; Website teksten; Social media; Persberichten; Redactionele artikelen; Interviews; Biografiëen; Doelgroepprofielen.


+ Branding

Huisstijlen; Logo’s; Illustraties; Moodboards; Social media formats; Posters & affiches; Presentaties; Fotostyling; Videostyling.


+ Video & Audio production

Reels; TikTok video’s; Voice-overs in Nederlands en Engels; Jingles.


+ Art direction

Conceptontwikkeling- en bewaking; Strategie; Advies; Procesbegeleiding; Brainstorms; Lezingen & workshops.





Studio Elke Donkers maakt audiovisuele & tekstuele content voor uiteenlopende branches. Elke is opgeleid aan Academie Artemis te Amsterdam als Stylist & Concept Designer richting Media. Haar allround vakkennis en daarbij passie voor excellent communiceren (NLP) brengt zij samen onder Studio Elke Donkers om bedrijven in contact te brengen met mensen (de doelgroep), de markt (het bedrijfsleven) en de maatschappij. Elke begeleidt creatieve projecten van A tot Z: op basis van de gestelde klantvraag bekijkt ze welke uitingen er nodig zijn en gaat ze aan de slag met het (re)branden en/of positioneren van een merk of een idee. Hierbinnen switcht ze behendig tussen verschillende disciplines en stelt ze zich eindverantwoordelijk voor het proces en het concept. 





Projecten:

Copywriting:
︎︎︎ Theater Speelhuis
︎︎︎ Avrobode Magazine
︎︎︎ Rode Kruis Magazine
︎︎︎ Het NLP Instituut
︎︎︎ Mobilane
︎︎︎ Networkapp
︎︎︎ De Nederlandse Metaaldagen
︎︎︎ Salon Frou-Frou
︎︎︎ Hypnose Instituut Nederland
︎︎︎ InSpirit Barcelona
︎︎︎ Blijtijds Magazine
︎︎︎ Citystyleguide
︎︎︎ Generatiekloof
︎︎︎ Hypergoods

Branding:
︎︎︎ De Vijf van Bladel
︎︎︎ Vivian Reijs

︎︎︎ 24 Classics x Roest Amsterdam
︎︎︎ Seksplainers
︎︎︎ Root Down to Rise Up
︎︎︎ Spiceminds

Video & Audio:
︎︎︎ Pure Jingles
︎︎︎ Vivian Reijs
︎︎︎ Sokhulp





Meer Elke


“Mijn voorliefde voor design en esthetiek ontwikkelt zich als tiener verder op Tumblr: mijn wereld vergroot. Op mijn negentiende verhuis ik van het Brabantse Handel naar Amsterdam en start ik mijn opleiding op Academie Artemis. Aan deze school leer ik mijn verbeeldingskracht omzetten in commerciële concepten. Mijn favoriete vak is Trend & Prognose; maatschappelijke ontwikkelingen signaleren en omzetten in nieuwe visuele vormen, kleuren, materialen maar ook verhalen. In een klas vol talentvolle beelddenkers heb ik een bovenmatige interesse voor taal en tekst. Van kleins af aan ben ik er mee bezig; ik schreef romans van onze zomervakanties, ben fijngevoelig voor mijn eigen en andermans taalpatronen en maak nog altijd gebruik van woordwebs om mijn creatieve brein aan te zetten. Schrijven is mijn sterkste medicijn. Vanuit daar ontstaat de combinatie art+copy waarmee ik na vier jaar bureauervaring mijn eigen Studio start.

Ik word blij van samenwerkingen die gebouwd zijn op vertrouwen en het gezamenlijke belang om betekenis te geven aan een betere wereld. Dit is een superbreed begrip maar zo bedoel ik ‘m ook. Zo hielp ik ooit een campagne lanceren voor een ergonomisch hulpstuk dat steun biedt bij het aan- en uittrekken van sokken, schreef ik ontelbaar veel huis-, tuin- en keukentips voor vijftigplussers en ondersteunde ik een koppel met het presenteren van hun droomplan om een bio-ecologische woning te bouwen waarvan de gemeente nog overtuigd moest worden: ze kregen groen licht!

De visie in mijn werk is om de authenticiteit van de opdrachtgever (bedrijf, merk, particulier) naar voren te brengen terwijl de doelgroep genoeg geprikkeld wordt. Vaak gebeurt dit ergens tussen commercie en experiment, zodat het resultaat consequentie nastreeft en óók verrassend blijft. Herkenbaar én origineel. Een rond verhaal én dynamisch. Eerlijk én aantrekkelijk. Aandachtsvol én efficiënt. 

Dit streef ik na in zowel mijn professionele als in mijn persoonlijke leven. Ik houd van het gevoel dat de wereld aan je voeten ligt, van thuis rommelen, het geluid van een voetbalwedstrijd in de verte, de geur van leer en benzine, skeeleren door vlakke landschappen, exotisch fruit, yoga, een potje kaarten, open haarden, rijke gezichtscrèmes, op pad met vrienden en familie, performen op een podium, reizen maken en bourgondische gezelligheid.”







In samenwerking met: