+ Copywriting
Nederlandse en Engelse teksten; Redigeerwerk; Vertaling; Persberichten; Redactionele artikelen; Interviews; Persoonlijke biografiëen; Webteksten; Blogs; Doelgroepprofielen.+ Branding
Imagochecks; Huisstijlen; Logo’s; Moodboards; Illustraties; Social media formats; Posters & affiches; Presentaties; Fotostyling; Videostyling.+ Video & Audio production
Reels; TikTok video’s; Voice-overs in Nederlands en Engels; Jingles.+ Art direction
Conceptontwikkeling- en bewaking; Strategie; Contentmanagment; Advies; Trendwatching; Live brainstorms; Procesbegeleiding; NLP trainingssessies; Workshops over creativiteit.Studio Elke Donkers maakt audiovisuele & tekstuele content voor uiteenlopende branches. Elke is opgeleid aan Academie Artemis te Amsterdam als Allround Stylist & Concept Designer richting Media. Haar gevarieerde vakkennis en passie voor excellent communiceren (NLP) brengt zij samen onder Studio Elke Donkers om bedrijven in contact te brengen met mensen (de doelgroep), de markt (het bedrijfsleven) en de maatschappij. Elke begeleidt creatieve projecten van A tot Z: op basis van de gestelde klantvraag bekijkt ze welke uitingen er nodig zijn en gaat ze aan de slag met het (re)branden en/of positioneren van een merk of een idee. Hierbinnen switcht ze behendig tussen verschillende disciplines en stelt ze zich eindverantwoordelijk voor het proces en het concept.
Projecten:
Copywriting:
︎︎︎ Theater Speelhuis
︎︎︎ Avrobode Magazine
︎︎︎ Rode Kruis Magazine
︎︎︎ Mobilane
︎︎︎ Networkapp
︎︎︎ De Nederlandse Metaaldagen
︎︎︎ Salon Frou-Frou
︎︎︎ Hypnose Instituut Nederland
︎︎︎ InSpirit Barcelona
︎︎︎ Blijtijds Magazine
︎︎︎ Citystyleguide
︎︎︎ Generatiekloof
︎︎︎ Hypergoods
Branding:
︎︎︎ Seksplainers
︎︎︎ Root Down to Rise Up
︎︎︎ Viv Online ‘Herstel je Gewicht’
︎︎︎ Spiceminds
Video & Audio:
︎︎︎ Pure Jingles
︎︎︎ Vivian Reijs
︎︎︎ Sokhulp
Meer Elke
“Mijn voorliefde voor taal, ontwerp en esthetiek ontwikkelt zich als tiener op Tumblr: mijn wereld vergroot. Als negentienjarige verhuis ik van het Brabantse Handel naar Amsterdam en start ik op Academie Artemis, een school waar ik leer hoe ik mijn verbeeldingskracht kan omzetten in commerciële concepten. Mijn favoriete vak is ‘prognose’. Bij het koppelen van maatschappelijke ontwikkelingen aan kleuren en vormen (visueel) ontdek ik dat de taal waarmee we spreken (tekstueel) voor mij een net zo belangrijk representatiesysteem is. Om mijn creatieve brein ‘aan te zetten’ gebruik ik nog steeds de tool van het woordweb.
Ik word blij van samenwerkingen die gebouwd zijn op vertrouwen en een gezamenlijk belang om betekenis te geven aan een betere wereld. Dit is natuurlijk een super breed begrip maar zo bedoel ik ‘m ook. Zo ontwierp ik ter illustratie uitingen voor de promotie van een ergonomisch hulpstuk dat steun biedt bij het aan- en uittrekken van sokken; heb ik ontelbaar veel huis-, tuin- en keukentips geschreven voor een community platform voor mannen en vrouwen van 50+; en hielp ik een koppel met het visueel en schriftelijk presenteren van hun droomplan om een bio-ecologische woning te bouwen waarvan de gemeente nog overtuigd moest worden: ze kregen groen licht!
De uitdaging in mijn werk is om de authenticiteit van de opdrachtgever (bedrijf, merk, particulier) naar voren te laten komen terwijl de doelgroep genoeg geprikkeld wordt. Vaak gebeurt dit ergens tussen commercie en experiment: Consequent en óók verrassend. Herkenbaar en óók origineel. Een rond verhaal en óok dynamisch. Eerlijk en óók aantrekkelijk. Aandachtsvol en óók efficiënt.
Zo benader ik dat zowel professioneel als persoonlijk. Ik houd van het gevoel dat de wereld aan je voeten ligt, van thuis rommelen, het geluid van een voetbalwedstrijd in de verte, de geur van leer en benzine, skeeleren door vlakke (ahum, ik kan nog niet zo goed remmen) landschappen, exotisch fruit, yoga, een potje kaarten, open haarden, gezichtcrèmes, performen op een podium, op pad met vrienden en familie, reizen maken en bourgondische gezelligheid.”
