Copywriting voor de nieuwe singles van Hypergoods

Brainwashdance & Virus



[NL]

In hun nieuwste single ‘Brainwashdance’ schetst Hypergoods een cynisch beeld van de tijd waarin we leven. Ogenschijnlijke perfectie is de norm, we geloven in maakbaarheid en we volgen de ene viral trend na de andere. Een generatie die verzeild raakt in een ‘Brainwashdance’, we dansen allemaal dezelfde dans, op zoek naar onze unieke idealen.

[EN]

In their latest single Brainwashdance, Hypergoods present an answer to the curious time we live in. What a time to be alive: perfection seems to be the norm, we create our own universe by manipulating realities and we are constantly exposed to viral trends. This is about a generation that gets stuck in a ‘Brainwash dance’: we all dance the same rhythm in search for our own unique ideals.


www.hypergoods.nl








[NL]

In hun nieuwste single ‘Virus’ streeft Hypergoods naar een utopie. De hele wereld wordt besmet met het positiviteitsvirus. Maar wij mensen geven niet zomaar over. Verward vragen we ons af: Duurt dit geluksgevoel voor even? Moet het stoppen of is het juist een begin van iets beters?


[EN]

In their latest single Virus, Hypergoods aims for an utopia. The whole world gets infected by a love virus. But we’re not here to surrender though. Confused are we wondering: Is this is a simple infatuation or is it a start from a richer life?








Copywriting - vrij werk

Ode aan de generatiekloof



Fotografie: Hartversuskoppie
Modellen: Dochter Kelly (1990) & Moeder Connie (1960)


Ieder kind heeft het wel eens gezegd: “Later ga ik het anders doen dan mijn ouders.” Nu we zelf ouder zijn, ontdekken we dat er kwesties zijn waar onze (klein)kinderen anders tegen aan kijken. Het is de generatiekloof die aan beide kanten onbegrip opwekt. Wat zijn de verschillen en hoe gaan we hier mee om?

Digitaal boven traditioneel
Waarom moeilijk doen als het binnen één muisklik kan? Millennials zijn opgegroeid met techniek. Hun wieg stond bij wijze van spreken naast de nieuwe pc, waar ze even later hun keersommen op oefenden. Voor babyboomers kan het internet dan wel een stuk onbegrijpelijker zijn, maar ondertussen volgen onze kinderen de ene nuttige online tutorial na de andere. Hiermee leren ze over de meest uiteenlopende onderwerpen.

Flexibiliteit boven zekerheid
Op digitaal gebied zijn de millennials echte doorpakkers. Thema’s als trouwen, een vast contract of een hypotheek zijn daarentegen nog ver van hun bed. Dat wil niet zeggen dat het nooit zal komen. Het komt gewoon later. Het heeft zeker te maken met de periode waarin de millennial op de arbeidsmarkt komt. De stijgende huizenprijzen van tegenwoordig zorgen er voor dat velen zich beperken tot een huurwoning. Daarnaast worden ze bovenal gelukkig van het idee te kunnen gaan en staan waar ze willen. Ook tijdens het zoeken naar een baan staat hun unieke zelf voorop. Schikken naar het DNA van een bedrijf is passé. Er moet een klik zijn, anders zijn ze zo weg. Jobhoppers zijn niet per se altijd ontevreden, maar zien kansen om zich door te ontwikkelen. Hoewel het gros blijft kiezen voor een dienstverband, is het aantal ondernemers en zzp’ers de laatste tijd sterk gestegen. Er heerst een start-up cultuur.

Zingeving boven geld
In de tijd van de babyboomers lagen de prioriteiten duidelijk ergens anders. Na de oorlog draaide alles om de wederopbouw en lagen banen voor het oprapen. Hoewel mensen toendertijd veel geluk hadden op materieel vlak, bleef dit op immaterieel vlak achter. Ze richtten zich op snel geld in plaats van de wijsheid van het hart. Dit besef kwam pas tijdens de financiële crisis in de jaren 80. Millennials besluiten het anders aan te pakken. Ze willen werk doen van betekenis, waarmee ze verschil maken. En ja, dat tussenjaar waarin je je (klein)kind backpackend naar Australië ziet vertrekken, zal absoluut bijdragen aan de ontdekkingstocht naar henzelf. Om uiteindelijk te kunnen vlammen met datgene waar ze goed in zijn.

Opvallend is dat de babyboomers en millennials op bepaalde vlakken ook op elkaar lijken. Ze strijden voor dezelfde rechten, denk aan vrijheid van meningsuiting en gendergelijkheid. Het zijn beide vooruitstrevende generaties, in tegenstelling tot de tussenliggende ‘generatie X’ en de wat behoudende ‘generatie Z’ van nu. Zou die zogenaamde generatiekloof dus slechts een verbeelding zijn van de enorm veranderlijke wereld waarin we leven? Zolang we moeite blijven doen om ons in elkaar te verdiepen, dan komt het helemaal goed!










Copywriting voor online magazine Blijtijds.nl

13 x spullen die we vroeger massaal meenamen met kamperen



Kamperen. Voor de een is het jeugdsentiment, de ander heeft er een bloedhekel aan. Toch gaan zo’n 3,5 miljoen Nederlanders nog elk jaar op vakantie met een tent, caravan of camper. Sterker nog, kamperen wordt weer helemaal hip. Bij Blijtijds krijgen we er warme nostalgische gevoelens van en blikken we nog eens terug op wat we allemaal meesleurden naar Frankrijk, Spanje of Italië. Hilarisch!

Kampeerspullen van vroeger. Kennen we ze nog?


1. Casettebandjes

Het dashboardkastje van de auto werd gevuld met cassettebandjes met de meest uiteenlopende muziek van Jantje Smit tot aan Elvis Presley. Die muziek werd vervolgens later bestempeld als ‘vakantiemuziek’.

2. Tina en Donald Duck

En vele andere strips. Je zat zo in de verhalen dat je haast uit de auto getrokken moest worden als er een eet- of plaspauze langs de snelweg werd ingelast.

3. Dakkoffer

Als er in de kofferbak en tussen en onder onze voeten niks meer bij gepropt kon worden, gingen we vrolijk door boven óp de auto. Het liefst namen we ons hele huis mee. Waarom gingen we ook alweer op vakantie?

4. Wegenkaart

Thuis stippelden we met gekleurde pen op de wegenkaart de route uit van deur tot tentrits. Vervolgens zat je als bijrijder met een nog uitgebreidere routekaart de juiste weg naar de camping te zoeken.

5. Pindakaas en hagelslag

Want bij de enorme Franse hypermarches was het aanbod niet compleet (en Hollands) genoeg.

6. Smac

Zo’n ‘smerig’ vierkant blikje met vlees dat je kon openen met een sleuteltje dat aan de onderzijde van het blik bevestigd was.

7. Vishengels en schepnetten

Zodat je met je vader bij het meertje verderop kikkervisjes, forellen of karpers kon gaan vangen. En als je moeder dan de campingkoelkast opentrok, stond er een bakje maden tussen de andere etenswaren.

8. Een reeks aan reisspellen

Stok kaarten, Rummikub, Achterbankbingo, Yahtzee, Mikado, Kwartet. Welke zijn we nog vergeten? En als je moeder of broertje niet meer wilde meedoen, vroeg je heel verlegen je buurmeisje.

9. Knijpkat

Zonder knijpkat of zaklamp was er gewoon geen beginnen aan kamperen.

10. Gasstel of later ‘skottelbraai’

Op de camping waren de rollen omgedraaid en stond je vader het eten te bereiden.

11. De plasemmer

Voor als je geen zin had om ’s nachts met je volle blaas in je pyjama nog 300 meter naar de douchegebouwen te moeten lopen.

12. Badminton

En dan de wind óf de scherpe zon de schuld geven voor het niet raken van de shuttle.

13. Toiletrol

Tot slot ontbraken zelfs de nodige rollen wc-papier niet tijdens het grote kampeeravontuur. Halverwege de vakantie op? Dan kocht je de zachtroze vakantievariant.

www.blijtijds.nl












Copywriting voor lifestyleplatform Citystyleguide.com

Hoofdstad Brasserie


Ben je ooit het prachtige Hotel De l’Europe in Amsterdam binnengestapt? Nee? Dan weet je waarschijnlijk nog niet dat je er – ook als niet-hotelgast – heerlijk kunt eten. Ik heb het over Hoofdstad Brasserie. De uitdaging van chef-kok is om de multiculturele mix van de stad terug te brengen in zijn kookkunsten. Na een jaar voorbereiding, laat hij ons dit seizoen kennismaken met de traditionele Franse keuken, verpakt in een modern jasje. CityStyleGuide krijgt een voorproefje!

l’Entrée van Hoofdstad Brasserie

Redacteur Elke Donkers bezoekt voor CityStyleGuide dit prachthotel. Het feest begint al aan de deur. Als een dame word ik verwelkomd door de portier van Hotel De L’Europe en mijn jas wordt aangenomen. Ondertussen verwonder ik me over de immense kroonluchters en schilderijen van Rembrandt aan de wand. Na een rondleiding door de lobby, kom ik aan bij de brasserie. Eenmaal daar, val je in een relaxte sfeer. Waar zal ik gaan zitten? Ik kan kiezen voor chef’s table bij de open keuken of een plekje bij het raam. Ik ga voor het laatste. Alleen al het uitzicht op de Amstel en het levendige Muntplein maakt me vrolijk.

Aan de slakken bij Hotel De L’Europe

De eerste vraag die de ober stelt, is welke wijn het mag zijn. Toevallig was ik al op de hoogte van de exclusieve privé wijnkelder van het hotel. Volmondig zeg ik: Jazeker! Doe mij maar een glas rood. Na de eerste slok van mijn cabernet sauvignon wordt de menukaart onder mijn neus geschoven.

De gerechten staan in het Frans vermeld, met daaronder de Nederlandse of Engelse vertaling. Er valt me al meteen een aantal Franse klassiekers op: de uienbouillon, de steak tartare en jawel, l’escargots. Hoewel er nog veel meer lekkers op de kaart staat, besluit ik voor dit rijtje te gaan. Frankrijk, kom maar op! Heel tof is dat de steak tartare live aan tafel wordt bereid, zodat je precies ziet welke ingrediënten er in gaan. Dan wordt het derde gerecht geserveerd. Ineens besef ik me dat ik ’s middags in hartje Amsterdam aan de slakken zit. Top! Tenslotte neem ik nog een kleurrijk toetje met lavendel, vijg en cassis en dan is mijn buikje helemaal vol.

Amsterdamse hotspot

Tijdens de lunch vertelt de chef-kok dat hij nu al bezig is met nieuwe gerechten voor het aankomende seizoen. De gemiddelde prijs voor een hoofdgerecht bij Hoofdstad Brasserie ligt rond de vijfentwintig euro. Voor een tientje meer kun je genieten van een ‘Bib Gourmand’ driegangenmenu. ’s Zomers is overigens ook het terras van Hoofdstad Brasserie geopend en hoort het echt tot dé hotspots van Amsterdam. Genoeg reden dus om eens bij het vijfsterrenhotel naar binnen te gaan!

Waar: Nieuwe Doelenstraat 2-14, Amsterdam
Website: www.deleurope.com





Branding voor online magazine Blijtijds.nl

Blijtijds brandbook


Dit is een gids ontwikkeld voor iedereen die voor het merk Blijtijds aan de slag gaat. Het is de basis voor de communicatiestrategie van het platform en beschrijft wie Blijtijds is, wie Blijtijds wil bereiken, hoe Blijtijds denkt en doet. Zodat alle content van het online magazine Blij(tijds) maakt.





Fotografie: Hartversuskoppie
Branding voor Sokhulp

Easy On Easy Off Sokhulp


Vanaf nu is het aan- en uittrekken van uw sokken makkelijker dan ooit. De recent ontwikkelde Easy On Easy Off Sokhulp biedt op een efficiënte wijze ondersteuning voor uw dagelijkse ritueel. Zonder te hoeven bukken, zonder de noodzaak van beide handen en zonder de hulp van anderen. Sokhulp is geschikt voor iedereen, maar speciaal ontwikkeld voor; Spier- en reuma patiënten, zwangeren, senioren, pas geopereerden en andere mobiel beperkten. Neem uw Sokhulp compact mee op reis en voel je vrij.





Klik hieronder om de ‘Easy On Easy Off Sokhulp’ instructievideo te bekijken:



Camera & montage: hartversuskoppie










‘Let’s seduce the roadworker’
Branding voor 24Classics

Orchestra Under Construction


Het online klassieke muziekplatform 24classics viert zijn eenjarig jubileum en steekt hiervoor zijn geliefde muziekgenre in een verrassend jasje. De industriële Roest-loods in Amsterdam zal omgetoverd gaan worden tot concertgebouw. 24Classics heeft een mooie missie: klassiek aan de man brengen bij een jong publiek.

Doelgroeponderzoek:
‘De jonge, stadse cultuursnuiver met een open mindset, een ‘can do’-mentaliteit en een gevoel voor kunst en mode.’

Styling & Concept: hartversuskoppie
Fotografie: Merel Klaassen
Visagie: Floor Fennis
Modellen: Rico Vleerbos en Nicky Opheij












‘Blow your own trombone’

‘Orgasm No. 4 during the Symphony’




‘Don’t take Classic too seriously’


‘Where two worlds intertwine’ 











Branding voor electropop band

Hypergoods


We leven in een wereld waar alles draait om imago. Steeds vaker gaat het niet meer puur om het product maar de hele look en brandperception daar om heen. En toch blijven we op zoek naar echtheid en authenticiteit - een verhaal dat je voelt, dat je wilt delen, dat je vertrouwt. Zo ook in de muziekindustrie.

Electropop band Hypergoods is de eerste case van hartversuskoppie over hoe je een band positioneert als een brand. Het brandbook vertelt je over de merkidentiteit, doelgroep en ontwikkelingen rondom de band. Zo wordt een innovatieve en inspirerende kapstok gecreeerd voor platenlabels, designers, radiostations, producers en niet te vergeten, de fans.


Tekst & fotografie: hartversuskoppie




Tekst: hartversuskoppie

Tekst: hartversuskoppie
Fotografie: Sanja Marusic



Tekst: hartversuskoppie


Tekst & fotografie: hartversuskoppie

Mark

Ontwerp: Hartversuskoppie
Branding, PR & Social media

City Camp Nyma



Hey stapper,

Staat dat dikke vette kruis al in je agenda? Want op 13 juli beginnen de Vierdaagsefeesten, de zeven mooiste dagen van het jaar! De een komt als wandelaar, de ander als supporter. Een ding is zeker, de eeuwenoude wandeltocht brengt een ongekende sfeer met zich mee. In de nacht wordt Nijmegen omgetoverd tot één groot feestrijk en kun je losgaan tot in de vroege ochtenduurtjes. De enige domper is dan altijd: Hoelaat gaan de treinen? Of, wie is de Bob?

Antwoord: City Camp Nyma!

Op stadscamping City Camp Nyma kun je na een dag wandelen tot rust komen of na een nacht dansen je bed in rollen, en vice versa.




Beeld: Hartversuskoppie